torstai 4. joulukuuta 2008

Tapahtui koulun ruokasalissa



Oppilas, tyttö, tulee hakemaan linjastosta lisää leipää ruokaveitsi kädessä. Kysyn aiotko ottaa leipärasvaa tuolla omalla veitselläsi, vaikka tarjolla on voiveitset? Aion, hän vastaa. Kysyn oletko syönyt sillä ja laittanut kenties veitsen suuhusi? Itseasiassa olen, vastaa tyttö. Oletko ajatellut, että siirrät oman suusi pöpöjä margariinirasiaan. Niin, hän vastaa, mutta minä pyyhin sen paperiin. Mutta olet käyttänyt sitä suussasi? Olen, hän vastaa rauhallisesti.

Poika seisoo maitoautomaatin edessä ja juo lasin maitoa, ottaa uuden lasin ja juo sen ja vielä yhden jonka vie pöytään. Hetken päästä hän tekee saman asian. Kolmannella kerralla menen ja kysyn mitä sinä oikein touhuat? Poika vastaa silmät vettä valuen no kun tuossa on noita tulisia jalopenoja ja me kilpaillaan kuka saattaa syödä niitä eniten. Minä olen syönyt jo 27.

Maahanmuuttajalapset ihmettelivät pinaattilettuja ja kysyivät opettajalta mitä tämä ruoka on. Opettaja kertoo mistä raaka-aineista pinaattiletut on valmistettu. Lapset ovat vähän aikaa hiljaa kunnes yksi sanoo, me luultiin että ollaan syöty sammakkoa.

Oli laskiaistiistai ja jälkkärinä oli laskiaispullia. Hirveä vahtiminen pullalautasen edessä ettei ihan ryöstömenttaliteetilla herkut häviä ja kaikille riittäisi. Monta yrittäjää kokeilee hakea vaivihkaa lisää ja palaa pettyneenä takaisin. Yksi poika tulee hakemaan pullaa ja vannoo ettei ole saanut vielä yhtään pullaa, kunniasanalla! Vastasin, että ennenkuin mitään vannot, niin nuolaise nyt edes tuo kermavaahto suupielestäsi.

Ei kommentteja: