torstai 1. tammikuuta 2009

Kirjan kanssa koko päivä

Vuoden ensimmäinen päivä.
Mitä siihen perinteisesti on kuulunut?
Wienin filharmonikot ja Strauss sekä Garmish Partenkirchenin mäkikisat.
Kumpaakaan en katsonut tänään.
Konserttia en muistanut ja mäkikisa ei kiinnostanut.

Olen lukenut Marklundin dekkaria. Luen sitä ruokapöydässä, nojatuolissa, sängyssä. Välillä teen ruokaa ja käyn tietokoneella ja taas uppodun kirjaan.
Olen lukenut nyt joulun aikaan kolme kirjaa joista paras on ollut Sofi Oksasen Puhdistus.

Olen miettinyt sen kirjan ihmisiä ja sitä miksi he tekevät niin kuin tekevät. Naisen elämää ja valintoja tai joutumista ihmiskaupan uhriksi. Rakkautta, mitä ja miksi sen eteen/puolesta on valmis tekemään ja kannattaako se.

Täytyy lukea kirja uudelleen jonkun ajan kuluttua. Ensimmäisellä kerralla tulee luettua aina ahneesti ja jotain jää huomaamatta tai joku asia aina selventyy paremmin uudelleen luettaessa.
Sinuhe Egyptiläisen luen uudelleen aina muutaman vuoden välein ja aina se on yhtä hyvä ja antoisa.

1 kommentti:

Marleena kirjoitti...

Samoista kirjoista ollaan tänä jouluna oltu kiinnostuneita, minä vain en Puhdistusta ole saanut kirjastosta kun se on koko ajan varattu. Marklundin kirjaa luen parhaillaan. Ja neulonut olen uudella innolla kun käsi on ollut niin hyvässä kunnossa.